Menu


Klub



Bannery

Literacka PKP-Jazda

Bezpieczny Przejazd

Kolejowa Toplista



Valid HTML 4.01 Transitional

Valid CSS!

Osiągnięcia

Rok 2013:


Cały rok 2013
  • Prace naprawcze przy lokomotywach SM30-507 i SM03-343
  • Prace przy dokumentacji technicznej taboru klubowego
  • Prace przy modułowej makiecie w skali H0
Listopad
  • Organizacja ruchomej wystawy modelarsko-modułowej w skali H0 w Wołowie
PaŸdziernik
  • Organizacja pocišgów specjalnych z parowozem Ty42-24 w relacji Wrocław Nadodrze - Wrocław Sołtysowice o okazji Dni Nadodrza dla Muzuem Miejskiego we Wrocławiu
  • Organizacja pocišgu specjalnego z parowozem Ty42-24 i klubowych wagonów w relacji Wrocław – Oleœnica – Syców – Oleœnica – Wrocław
  • Zakończenie naprawy głównej i renowacyjnej wagonu węglarki nr 311071
Wrzesień
  • Organizacja wystawy taboru na stacji Wrocław Gł. z okazji Europejskich Dni Dziedzictwa
  • Organizacja wystawy taboru na stacji Wrocłšw Gł. i pocišgu specjalnego relacji Wrocław – Sobótka – Wrocław z okazji Dni transportu Publicznego
  • Organizacja pocišgów specjalnych z parowozem Ty42-24 i klubowych wagonów dla potrzeb produkcji filmowej
Czerwiec
  • Organizacja ruchomej wystawy modelarsko-modułowej w skali H0 w Jelczu Laskowicach
Maj
  • Wykonywanie prac czyszczenia dzierżawionych torów postojowych dla klubowego taboru z krzaków, traw, porzšdkowanie terenu
  • Przygotowanie kilku klubowych wagonów dla potrzeb produkcji filmowej
Kwiecień
  • Zakończenie naprawy głównej i renowacyjnej wagonu cysterny nr 554918
  • Zorganizowanie przejazdy pocišgu specjalnego zestawione z lokomotywš ST43-195 i 12 wagonów klubowych na trasie Wrocław – Leszno – Biadki – Leszno – Wrocław
  • Zorganizowanie pocišgu specjalnego Wrocław – Wolsztyn – Wrocław z okazji parady parowozów w Wolsztynie
Marzec
  • Organizacja ruchomej wystawy modelarsko-modułowej w skali H0 w Wołowie



Rok 2012:


Grudzień
  • Zorganizowanie wystawy makiety modułowej w skali H0 w Zespole Szkół nr 23 (dawne Technikum Kolejowym we Wrocławiu)
Wrzesień
  • Wystawa Taboru Kolejowego na stacji Wrocław Gł. w ramach Dni Transportu Publicznego . Na torze przy peronie 5 wystawione były lokomotywy STK 753.741 i T449P-077, DLA SM31-026, wagon 102A, KSK: SM41-126 i SP30-194, wagony kryty Kdn, PKPIC EU07-208, FPL class 66 - 66004, PLK Samochód Unimog. W holu dworca Wrocław Gł. była prezentacja klubowej makiety w skali H0.
  • W ramach Europejskich Dni Dziedzictwa Klub zorganizował pociąg specjalny w relacji Wrocław Gł. - Sobótka - Wrocław gł. przy współpracy z DLA sp. z o.o.
Sierpień
  • Zakończenie renowacji zewnętrznej lokomotywy spalinowej SP30-194.
Czerwiec
  • Wspólnie z PKP IC oraz STK SA uruchomienie pociągu specjalnego z okazji Dnia Dziecka na trasie Wrocław - Jelcz Laskowice - Wrocław
Maj
  • Zorganizowanie na stacji Oława wraz z samorządem miasta Oława oraz PKP Intercity SA, DB Schenker Rail Polska, PKP CARGO SA, Freightliner PL, STK SA, Koleje Dolnośląskie i PKP PLK SA rocznicy 170-lecia linii kolejowej Wrocław - Oława. Na wystawie prezentowany był następujący tabor kolejowy : lokomotywa PKP IC EU07-173, skład wagonów retro, DB lokomotywa class 66, parowóz TKh Ferrum 05353, STK lokomotywa Dragon 6ACT-001, FPL lokomotywa E189-457 oraz class 66 - 66014, PKP CARGO SA zmodernizowanie lokomotywy ET22-2015 i SM42-1239 oraz klubowe SM41-126 i dwa wagony towarowe.
  • Po stacji Oława na wyznaczonym torze kursował parowóz TKh 05353 ze składem retro. W wagonie pocztowym była zorganizowana wystaw kolekcjonerska znaczków i kart pocztowych
Kwiecień
  • Wspólnie z PKP Intercity SA oraz STK SA został uruchomiony pociąg specjalny z okazji Parady Parowozów 2012 w relacji Wrocław - Wolsztyn - Wrocław
  • Zakończono renowację wagonu krytego Kdn budowy pruskiej typu blatt IId8
Marzec
  • Dzięki przychylności PKP CARGO SA klub pozyskał do kolekcji lokomotywę SP42-001 oraz 5 kolejnych wagonów towarowych.



Rok 2011:


Grudzień
  • 9 grudnia 2011 Nominaci Klubu wzięli udział w Dolnośląskiej Gali Wolontariatu podsumowującej Konkurs "Dolnośląski Wolontariusz Roku 2011".
Listopad
  • W dniu 11.11.2011 dzięki spółce STK S.A. odbył się plener fotograficzny historycznego składu towarowego KSK Wrocław na trasie Brzeg - Nysa - Brzeg.
  • Wykonano ostateczne malowanie i znakowane wagonu typu 1S oaz 11W które wróciły po naprawie rewizyjnej dokonanej przez WAGREM w Kluczborku
Październik
  • Przedstawiciele Klubu w dniach 10-12 października wzięli udział w tegorocznym Europejskim Forum Dziedzictwa, organizowanym przez Radę Europy, Komisję Europejską oraz Narodowy Instytut Dziedzictwa, odbywającym się pod hasłem "Doceń dziedzictwo! Dziedzictwo europejskie i rozwój gospodarczy".
Wrzesień
  • Rozpoczęto naprawę lokomotywy SM30-507
  • Dnia 18 września 2011 roku odbyły się Europejskie Dni Dziedzictwa. KSK wraz z dwójką Pedagogów z II Liceum Ogólnokształcącego w Oleśnicy przygotował wystawę "Kamienie Milowe - Kolej zmieniła świat", w postaci dziesięciu plansz poglądowych, które rozwieszono w tramwaju.
  • 17 września o godz. 8.01 ze stacji Wrocław Mikołajów odjechał pociąg specjalny, zorganizowany przez Klub i przewoźnika Freightliner PL, we współpracy z samorządami ziem położonych wzdłuż odcinków Oleśnica - Kępno - Wieluń linii 181, Cel: promocja idei reaktywacji przewozów pasażerskich na trasie Wieluń - Wrocław. Przejazd był dostępny dla zaproszonych gości. Udział wzięli przedstawiciele samorządów szczebli gminnych, powiatowych i wojewódzkich trzech województw, prezes PKP PLK S.A, przedstawiciele kolejarskich związków zawodowych, i mieszkańcy powiatów. Wydarzenie zaktywizowało ok. 3 tys. osób.
Sierpień
  • Klub przetransportował z Rzeszowa do Wrocławia przekazaną przez PKN ORLEN SA lokomotywę SM30-507
  • Ukończono naprawę rewizyjną wagonu cysterny typu 20R.
Lipiec
  • Członkowie Klubu współpracowali przy przeprowadzeniu imprezy IX Push - Pull Party w Jugowicach w lipcu 2011.
Czerwiec
  • 21 czerwca br. kręcone były przez TVP 3 sceny do filmu "Księżna Daisy" z udziałem wagonów towarowych, oraz rekwizytów kolejowych Klubu. Przygotowano 3 kryte wagony, odnawiając ich malaturę i znakując je zgodnie z wymogami akcji filmu.
  • 15 czerwca 2011 przedstawiciele Klubu wzięli udział w spotkaniu organizacji pozarządowych z Podsekretarzem Stanu w MI Panem Andrzejem Masselem dotyczącym problemów kolejnictwa w Polsce
  • Z okazji Dnia Dziecka w dniu 4 czerwca 2011, z inicjatywy Klubu został uruchomiony pociąg specjalny, dla zorganizowanych grup dzieci oraz ich rodziców i opiekunów. Przejazd był możliwy dzięki PKP Intercity SA, PKP PLK SA, STK SA.
Maj
  • Klub współpracował z Fundacją "Mam Marzenie" i PKP Intercity dzięki czemu spełniło się jedno z marzeń Tomka - przejazd lokomotywą.
  • Członkowie Klubu uczestniczyli w XIII Wrocławskiej Krajowej Wystawie Kolekcjonerskiej, w dniach 13 - 15 maja 2011r wystawiając kolekcje modeli w skali H0. Wydano okolicznościową kartkę pocztową.
Kwiecień
  • W dniu 30.04.2011 KSK we Wrocławiu zorganizował wraz z STK S.A. i PKP Intercity S.A. pociąg specjalny "Hefajstos" na paradę parowozów w Wolsztynie
  • W dniu 9.04.2011 Klub zorganizował przejazd pociągu specjalnego relacji Wrocław - Oleśnica - Syców i z powrotem. Przejazd został sfinansowany przez Fundację Banku Zachodniego i dzięki pomocy PKP PLK Zakład Linii Kolejowych we Wrocławiu i PKP Intercity SA.
  • Zakończono naprawę główną wagonu typu F, serii Kdnh. Naprawy dokonali członkowie klubu oraz wolontariusze z II Liceum Ogólnokształcącego w Oleśnicy.
Luty
  • Dzięki współdziałaniu z PKP Intercity S.A. Zakładu Zachodniego w Poznaniu i świetlicy Parafii Ducha Świętego we Wrocławiu dzieci szkół podstawowych podczas ferii w mieście zwiedziły lokomotywownię Wrocław Główny, zapoznały się z pracą kolejarzy przy utrzymaniu i naprawach taboru.



Rok 2010:


Grudzień
  • Zawarto również formalne porozumienie pomiędzy KSK W-w a parafią Św. Jerzego we Wrocławiu Brochowie o współpracy w zakresie edukacji i wychowania dzieci ze świetlicy środowiskowej oraz podobne, lecz nieformalne, z parafią Ducha Świętego we Wrocławiu. W ramach porozumień dzieci i młodzież będą zapoznawać się z zagadnieniami techniki i historii kolejnictwa oraz wezmą udział w organizowanych przez Klub imprezach.
Listopad
  • Złożono z sukcesem wniosek do Fundacji Banku Zachodniego o grant dla realizacji projektu Bank Ambitnej Młodzieży, w ramach którego przy udziale zorganizowanego wolontariatu z II LO w Oleśnicy przeprowadzona zostanie naprawa główna wagonu serii Kdnh z 1912 roku oraz zorganizowany pociąg specjalny do Sycowa w celu integracji mieszkańców powiatu oleśnickiego wokół idei rewitalizacji odcinka linii 181 Kępno-Oleśnica.
Październik
  • Rocznicowa wystawa. Od 16 do 30 października w hali wrocławskiej lokomotywowni trwała wystawa klubowego zabytkowego taboru z okazji XXX rocznicy strajku głodowego kolejarzy. W dniu uroczystości, 24 października wystawa taboru stała się tłem dla drugiej wystawy - oryginalnych zdjęć i dokumentów z lat 1980-1981 upamiętniających powstanie NSZZ "Solidarność".
  • Nowe nabytki - Klub Sympatyków Kolei dzięki podpisanej umowie z PKP CARGO S.A. pozyskał 9 zabytkowych pojazdów szynowych z przeznaczeniem na cele muzealne, w tym lokomotywę spalinową SP30-194. Eksponaty przewieziono do Wrocławia.
Wrzesień
  • Udział w Europejskich Dniach Dziedzictwa
    • 11. Września2010 Wycieczka zabytkowym tramwajem m.in. trasą dawnej Kolejki Wrocławsko-Prusickiej i trasą Kolei Dolnośląsko - Marchijskiej, wizyta w zajezdni Dąbie. Odjazd o godz.10:10 z Placu Powstańców Wlkp. w kierunku Marino. Zakończenie imprezy ok. 13:00.Przejazd bezpłatny dla publiczności.
    • 18 września 2010 Wycieczka zabytkowym pociągiem po Wrocławskim Węźle Kolejowym. Linie i łącznice, po których nie kursują nigdy pociągi pasażerskie. Stacje towarowe Wrocław Brochów i Wrocław Gądów. Zwiedzanie dawnego Pafawagu. Wrocław Gł. odjazd 10.23, Wr. Brochów WBB gr E 10.42-10.55, Stadion 11.10, Wr. Muchobór 11.35, Wr. Kuźniki 11.40-11.55, Wr. Gądów 12.00-14.00, Wr. Nadodrze 14.12-14.42, Wrocław Gł. przyjazd 15.00 Przejazd bezpłatny dla publiczności.
  • Dnia 2 września 2010 roku zostało podpisane "Porozumienie o współpracy" pomiędzy naszym klubem a szkołą II Liceum Ogólnokształcące im Ks Jana Twardowskiego w Oleśnicy Podpisane porozumienie dotyczy organizacji wolontariatu wokół działalności, o której mowa w art. 4 § 16 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku. Ustawa określa zadania w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego. Z racji profilu działalności KSK Wrocław dotyczy to zadań w odniesieniu do dziedzictwa kolejnictwa. Młodzież szkoły będzie miała możliwość uczestniczyć w organizowanych przez KSK Wrocław imprezach dydaktyczno, kulturalno- edukacyjnych. Zostanie zapoznana z nową formą Wolontariatu jaką jest praca na rzecz ochrony zabytków techniki i przemysłu. W planach są zajęcia prowadzone przez specjalistów związane z trudną techniką odnawiania zabytków, dbałości o realia historyczne i dokumentowaniu prac tego typu. Będzie to dla nich cenna lekcja historii.
Lipiec
  • Klub Sympatyków Kolei pozyskał do celów muzealnych od Elektrowni Halemba wagon węglarkę typu 11W.
Czerwiec
  • Udział przedstawiciela Klubu w Seminarium "Turystyka Kolejowa 2010 - Koleje turystyczne szansą rozwoju regionów" - 8 czerwca 2010 roku w Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, ul. Towarowa 1
Maj
  • W dniu 29 maja 2010 odbył się przejazd pociągiem specjalnym relacji Wrocław - Jelenia Góra - Wałbrzych zestawionym z lokomotywy elektrycznej ET21 i historycznego składu towarowego. Pociąg kursował według rozkładu jazdy: Wrocław Gł. odjazd 8.30, Jaworzyna Śl. 10.27-10.57 (wyprzedzanie przez 7621), Wałbrzych Gł. 13.24-13.44 (wyprzedzanie przez 66225), Marciszów 15.28-16.03 (wyprzedzanie przez 69243), Jelenia Góra 17.40-18.05, Wałbrzych Gł. przyj 19.55. Z Wałbrzycha powrót uczestników przejazdu pociągiem PKP IC nr 61200 (przyj. 23.38 Wrocław Gł.) a skład wrócił jako służbowy w nocy.
  • W dniu 15 maja 2010 odbył się przejazd pociągu specjalnego na trasie Leszno - Bojanowo - Góra Śląska - Bojanowo - Rawicz - Miejska Górka - Rawicz - Leszno. Odjazd z Leszna o godz. 9:00. Skład pociągu to SP42+1Bh w oliwkowym malowaniu. Na stacjach Góra Śląska i Miejska Górka odbyły się spotkania z udziałem mieszkańców i przedstawicieli samorządów. Przejazd pociągu był dość szeroko komentowany w mediach. Dalszym skutkiem przejazdu było podjęcie społecznej inicjatywy obrony przed zamknięciem linii nr 372 i przejęcia jej przez powiat górowski. Wykonano nieodpłatnie ekspertyzę techniczno - eksploatacyjną linii na użytek Starostwa górowskiego.
Marzec
  • Klubowa kolekcja zabytkowego taboru kolejowego powiększyła się o wagon specjalnej budowy typu CWL26 wspólnej produkcji Pafawagu i ZNTK Wrocław z lat 60tych przekazany nam przez RAIL POLSKA sp. z o.o. Naprawę rewizyjną wagonu wykonała Sekcja Taboru w okresie marzec - maj.
Styczeń
  • Sekcja Taboru kontynuuje naprawę główną lokomotywy SM03-343 oraz platformy Yp a także renowację zewnętrzną lokomotywy SM41-126; na jesieni również prace przy wagonie tramwajowym 102N nr 2069. W okresie maj - wrzesień Sekcja Taboru oczyściła z roślinności zajmowane przez Klub tory na grupie X i Y oraz WGW, w ramach współpracy z PKP IC koszono trawę na WGW. Usunięto uszkodzony tynk na zachodniej elewacji budynku nastawni WG32. Sekcja Modelarska kontynuuje prace przy makiecie modułowej.



Rok 2009:


Grudzień
  • W związku z planowanymi pracami remontowymi w sąsiedztwie Dworca Głównego oraz chuligańskim atakiem grafficiarzy nie przedłużono umowy z PKP PLK S.A. na najem toru 66 - tym samym została zlikwidowana wystawa stała taboru, przynajmniej na okres remontu dworcs Wrocław Gł.
  • Rozpoczęto prace przy budowie makiety H0 mającej służyć popularyzacji zagadnień kolejnictwa szerokiej publiczności podczas wystaw okolicznościowych.
  • 19 grudnia ukończono obudowę wagonu węglarki Wddo typu Villach. Z 1% sfinansowano naprawę rewizyjną 4 resorów w ZNTK Oleśnica, zakupy: kształtowników stalowych do odbudowy ostoi i szkieletu pudła, elektrod spawalniczych, desek do oszalowania ścian bocznych, śrub, tkaniny technicznej, pokostu, emalii ftalowej i lakieru asfaltowego.
  • Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego zatwierdziło Regulamin Dolnośląskiego Społecznego Muzeum Kolejnictwa powołanego przez Klub.
Listopad
  • Międzynarodowa Konferencja Zabytki Kolejnictwa i Społeczeństwo. Przedstawiciele Zarządu Klubu uczestniczyli w "I Międzynarodowej Konferencji Zabytki Kolejnictwa i Społeczeństwo", zorganizowanej przez Fundację Era Parowozów i Brytyjsko-Polska Izbę Handlową pod honorowym patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Województwa Mazowieckiego w Warszawskiej Szkole Zarządzania. Wśród uczestników byli przedstawiciele Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwa Sportu i Turystyki, samorządów, Grupy PKP, kolei muzealnych i stowarzyszeń chroniących zabytki kolejnictwa z kraju oraz szefowie federacji kolei muzealnych i turystycznych z Anglii, Belgii i Niemiec.
Październik
  • Dzięki funduszom uzyskanym z tytułu 1% Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu odkupił od PKP S.A. zabytkowy wagon platformę Yp 23028 z przełomu XIX i XX w. w celu jej renowacji i ekspozycji.
  • Kolejny film z wagonami KSK - ekipa filmowa CBC Radio Canada kręciła ujęcia z wagonami typu G10.
  • Pociąg specjalny prowadzony trakcja parową z Wrocławia do Trzebnicy. Skład pociągu stanowił parowóz Ol49-7 z parowozowni Wolsztyn, 3 wagony osobowe dwuosiowe PKP IC oraz 9 wagonów towarowych KSK Wrocław odremontowanych przez członków naszego klubu. Na stacji w Trzebnicy w tym dniu parowóz pojawił się po 13 latach nieobecności (poprzedni parowy pociąg wjechał do Trzebnicy w 1996 roku z parowozem Ty2-1169 - wówczas organizatorem przejazdu był również Klub Sympatyków Kolei).
  • Ukończono naprawy i restaurację dwóch wagonów krytych serii Kdt typu Kassel i Kddt typu 1K. Z 1% sfinansowano zakup desek na podłogę wagonu Kdt i wymianę uszkodzonych w oszalowaniu ścian obu wagonów oraz materiały lakiernicze.
  • Po ataku grafficiarzy przeprowadzono w bardzo krótkim terminie usunięcie skutków graffiti na wagonie Kdt typu Oppeln. Dochodzenie policyjne zostało umorzone wskutek niewykrycia sprawców.
Wrzesień
  • Organizacja przejazdu pociągu specjalnego w zestawieniu: wagon spalinowy SN61-183 i wagon 120A w oliwkowym malowaniu na trasie Szczecin - Kołobrzeg - Wysoka Kamieńska - Szczecin.
  • Przedstawiciele Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu byli wśród pasażerów pociągu zestawionego z dwóch autobusów szynowych: SA135-003 i SA135-001 stanowiących skład pierwszego po latach pociągu pasażerskiego z Wrocławia do Trzebnicy.
  • Rozpoczęto w systemie zleconym prace przy wagonie 8A - przywracanie oryginalnego wyglądu (demontaż zbędnych elementów konstrukcyjnych będących wynikiem przebudowy wagonu dla potrzeb pociągu sieciowego), naprawę drzwi i okien. Finansowanie: 1%.
Czerwiec
  • Klub pomagał w utrzymaniu i naprawach parowozu TKt48-18.
  • Dni Techniki Kolejowej we Wrocławiu w godzianch 10.00 - 17.00 odbyła się wystawa taboru dla zwiedzających na peronie 5 (tor 9 i 10): Klub zaprezentował m.in. Lokomotywę Ls40-5434, wagony kryte typu 23K i Oppeln oraz platformę Pddk 31, w zabytkowym wagonie pocztowym wystawiono modele kolejowe i stoisko z czasopismami. W wagonie 23K wystawa zdjęć z działalności Klubu - w tym z pociągu do Wojcieszowa. Wagon Oppeln udostępniono PKP PLK S.A. Oddział Regionalny we Wrocławiu na wystawę zdjęć z modernizacji linii kolejowych na terenie Dolnego śląska.
  • Z 1% sfinansowano zakup części do silnika, materiałów lakierniczych.
  • 4 czerwca została zakończona naprawa główna lokomotywy Ls40-5434, która pochłonęła 850 roboczogodzin pracy członków Klubu. Lokomotywa jest w pełni sprawna technicznie.
Kwiecień
  • Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu przy współpracy z PKP PLK S.A., PKP INTERCITY S.A., PKP CARGO S.A. oraz PROKOL Sp. z o.o. zorganizował przejazd pociągu specjalnego w relacji Wrocław Główny - Marciszów - Wojcieszów Górny - Wrocław. Pociąg prowadził parowóz TKt48-18, skład zestawiony był z jednego wagonu osobowego typu Ci28 oraz 7 wagonów towarowych odrestaurowanych w ubiegłych latach przez członków naszego Klubu.
Marzec
  • Do kolekcji Klubu dołączyły kolejne eksponaty - pozyskane od Wojska Polskiego - 4 wagony towarowe kryte oraz lokomotywa serii SM03.
  • Brytyjsko-polska ekipa filmowa wykorzystując klubowe wagony kręciła scenę do filmu o niemieckim konstruktorze napędów rakietowych - Werner von Braun - człowiek od rakiet.
Styczeń
  • Kolejny odrestaurowany wagon na torze 66 - serii Kdt typu Oppeln budowy z 1938. Jest to pierwszy z 10 wagonów towarowych pozyskanych przez KSK Wrocław od Wojska Polskiego w 2008r. Z 1 % sfinansowano: farby, wykonanie okapu nad drzwiami.
  • Klub otrzymał od PKP Energetyka sp.z o.o. Zakład Dolnośląski wagon typu 8A.
  • Styczeń 2009 - zakończenie renowacji wagonu krytego typu Oppeln, pierwszego z 10 pozyskanych od Wojska Polskiego.




Rok 2008:

1. Luty 2008 - zakończenie renowacji wagonu cysterny typu 1R.

2. 16 lutego 2008 - udział przedstawicieli Klubu w konferencji w Ząbkowicach Śląskich pt. "Kolej na Ziemi Ząbkowickiej".

3. Kwiecień 2008 - udział wagonów KSK w filmie pt "Afonia i pszczoły" w reżyserii Jan Jakuba Kolskiego.

4. 10 czerwca 2008 - udział Klubu w Dniach Techniki kolejowej we Wrocławiu.

5. 15 lipca 2008 - zorganizowanie we współpracy z Wolsztyn Experience, PKP Przewozy Regionalne i PROKOL sp. z o.o. przejazdu składu wagonów KSK z parowozem TKt48-18 po węźle wrocławskim.

6. Sierpień 2008 - pozyskanie 7 wagonów towarowych od Ministerstwa Obrony Narodowej.

7. Wrzesień 2008 - udział Klubu w Dniach Transportu Publicznego.

8. 21 września 2008 - udział Klubu w imprezie kolejowej z okazji 150 lecia Kolei w Ząbkowicach Śląskich.

9. 11 października 2008 - współorganizacja przezjazdu pociągu spejclanego na trasie Wrocław - Jelcz Laskowice - Wrocław w ramach akcji "Masz Głos - Masz Wybór".

10. 18-19 października 2008 - udział Klubu w wystawie makiet i modeli kolejowych w wystawie "Hobby" na terenie Miedzynarodowych Targów Poznańskich.

11. 26 października - wpółzorganizowanie pleneru fotograficznego wraz z Wolsztyn Experience oraz PKP Przewozy Regionalne na bocznicy Portu Miejskiego z udzuałem składu wagonów KSK oraz angielskiego parowozu GWR 5521.

12. 23 listopada 2008 - zorganizowanie wraz z STK S.A. przejazdu składu wagonów klubu po węźle wrocławkim.

13. Grudzień 2008 - pozyskanie 3 kolejnych waognów towarowych od Ministerstwa Obrony Narodowej.



Rok 2007:

1. Luty 2007 - zakończenie renowacji wagonu węglarki typu 4W.

2. Marzec 2007 - zakup lokomotywki spalinowej Ls40-5434.

3. Kwiecień 2007 - zakończenie renowacji wagonu krytego typu 23K.

4. 16 czerwca 2007 - udział Klubu w Dniach Techniki Kolejowej we Wrocławiu.

5. Czerwiec 2007 - zakończenie renowacji wagonu węglarki typu 9W.

6. Lipiec 2007 - zakup od PKP wagonu wapniarki typu 205S.

7. Sierpień 2007 - zakup od GATX POLSKA wagonu cysterny typu 1R.

8. Wrzesień 2007 - udział Klubu w Dniach Transportu Publicznego.



Rok 2006:

1. Zarejestrowano zmiany Statutu i władz w KRS oraz uzyskano status Organizacji Pożytku Publicznego. Zmodernizowano stronę internetową Klubu i umieszczono jako www.ksk.wroclaw.pl.

2. Przedstawiciele Klubu odbyli spotkanie z wicewojewodą dolnośląskim w celu omówienia problemtyki zachowania loklalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku.

3. Odkupiono od PKP PR sp z.o.o. zabytkowy wagon węglarkę typu Villach (rok produkcji 1942), dokonano jego renowacji i ustawiono w ramach ekspozycji na torze 66 stacji Wrocław Gł.

4. Zostały przeprowadzone szkolenia z zakresu BHP i porusznia sie po terenie kolejowym, dla czlonków klubu i wolontariuszy.

5. Tabor należący do klubu został zgromadzony na stacji Wrocław Głowny w celu dokonywania jego renowacji i napraw.

6. Klub Nawiązał współpracę z Gminą Marciszów w sprawie zagospodarowania likwidowanych przez PKP linii kolejowych na terenie Pogórza Kaczawskiego.

7. Człokowie klubu brali udział w początkowej fazie remontu parowozu Tkt48-18 polegające na oczyszczaniu ze starych powłok lakierniczych i rdzy powierzchni oraz pomocy przy demontażu parowozu.

Rok 2005:

Podpisanie umowy o współpracy z nowopowstałym Muzuem Przemysłu i Kolejnictwa na Ślasku w Jaworzynie Śląskiej w oparciu o majątek byłego skansenu PKP w Jaworzynie Śl.", oraz "podjęcie prac społecznych przez członków klubu przy renowacji niektórych zabytkowych lokomotyw w Muzuem w Jaworzynie Śląskiej.

Rok 2004:

Czerwiec 2004 - pozyskanie do celów muzealnych 10 wagonów towarowych od PKP CARGO S.A oraz 2 wagonów od PolMiedźTrans Sp. z o.o.

9.10.2004 - zorganizowanie pociągu specjalnego relacji Wrocław - Jaworzyna Śląska - Świdnica - Sobótka - Jaworzyna Śląska - Wrocław prowadzonego prywatną lokomotywą M62-2987 z Rail Polska.

24.10.2004 - zorganizowanie przejazdu EN57-1774 na trasie Legnica - Złotoryja - Jerzmanice Zdrój - Krzeniów - Jerzmanice Zdrój - Złotoryja - Legnica.

Rok 2003:

Podjęcie działań przez Klub w kwiestii zahamowania niszczenia zgromadzonego taboru kolejowego w skansenie w Jaworzynie Śląskiej, interwencje do PKP, Urzędu Miasta w Jaworzynie Śląskiej oraz Sejmu RP w tej kwestii.

Rok 2002:

Gruntowne odmalowanie ostatniego czynnego jeleniogórskiego elektrowozu serii ET21 (nr 331). Lokomotywie przywrócono kolorystykę z lat siedemdziesiątych.

Pomoc w organizacji pociągu specjalnego relacji Legnica - Krzeszów - Legnica prowadzonego lokomotywą SU45-052.

Rok 2000:

Zorganizowanie pociągu specjalnego na trasie Żagań - Lubsko - Gubinek - Lubsko - Żagań. Skład złożony z czteroczłonowej "bipy" prowadziła lokomotywa SU46-048.

Zorganizowanie pociągu specjalnego z parowozem Ty42-1 na trasie Wrocław Gł. - Sobótka - Świdnica - Jaworzyna Śląska w dniu 24.06.2000 czyli w pierwszy dzień zawieszenia kursowania pociągów pasażerskich na tej trasie.

Rok 1999:

Zorganizowanie pociągu specjalnego z parowozem TKt48-18 na trasie Jelenia Góra - Lwówek Śląski - Karpacz - Jelenia Góra w dniu 4.9.1999r.

Rok 1998:

Kontynuowanie remontu wagonu motorowego serii SN61-179 stacjonującego na terenie ZT Wrocław Południe.

Zorganizowanie w dniu 28 czerwca pociągu specjalnego (towarowego) prowadzonego parowozem Ty45-20 na trasie Jaworzyna Śląska- Strzegom- Bolków- Strzegom- Jaworzyna Śląska.

Zorganizowanie z parowozem Ty2-1169 w dniu 11.11.1998r. pociągu specjalnego na trasie Jaworzyna Śląska - Piława Górna - Dzieżoniów - Bielawa Dolna - Jaworzyna Śląska

Rok 1997:

Pomoc w przetransportowaniu i ustawieniu parowozu Ty2-22 MD Wrocław Brochów na terenie byłego dworca Świebodzkiego.

Zorganizowanie w dniu 30 maja pociągu specjalnego prowadzonego lokomotywą parową serii Tr5-65 na trasie Legnica- Złotoryja- Świerzawa- Legnica.

Zorganizowanie pleneru fotograficznego z parowozem TKh "Ferrum" w Hucie "Małopanew" w Ozimku;

Zorganizowanie przejazdu pociągu specjalnego prowadzonego trakcją parową po liniach Dolnego Śląska, zagrożonych zamknięciem;

Doprowadzienie do przyprowadzenia do Skansenu Parowozów w Jaworzynie Śląskiej parowozu serii Ty43.

Rok 1996:

Zorganizowanie i obsługa pociągu RETRO z parowozem Ty45-20 na trasie Jaworzyna Śląska - Legnica - Lubin - Polkowice przy współpracy z władzami lokalnymi województwa legnickiego i KGHM "Polska Miedz" S.A.;

Zorganizowanie 26.10.1996r. pociągu specjalnego relacji Wrocław - Trzebnica - Łagiewniki - Jaworzyna Śląska prowadzonego parowozem Ty2-1169;

Przygotowania do przejazdu w dniu 26.10.1996 r. pociągu specjalnego prowadzonego trakcją parową po zamkniętych liniach: Wrocław - Trzebnica oraz Wrocław - Kobierzyce - Piława Górna;

Prowadzenie zewnętrznej renowacji zabytkowego wagonu spalinowego SN61-179 znajdującego się w MD Wrocław Główny;

Przedstawienie Naczelnemu Zarządowi Taboru DG PKP propozycji wykonania naprawy głównej lokomotywy EU04-24 w ramach obchodów 60-lecia trakcji elektrycznej w Polsce;

Przygotowanie spotkania z dyrekcją DolnoŚląskiej DOKP oraz władzami lokalnymi terenów, przez które przebiega nieczynna linia kolejowa Świdnica Kraszowice - Jedlina Zdrój, w celu przywrócenia tej malowniczej linii do eksploatacji;

Dalsza współpraca z miłośnikami kolei z Niemiec - pomoc w organizowaniu i obsłudze pociągów specjalnych na terenie Dolnośląskiej DOKP;

Rok 1995:

Organizacja przy współpracy z DolnoŚląską DOKP V Ogólnopolskiego Zlotu MiłoŚników Kolei, w ramach którego uruchomione zostały dwa pociągi specjalne prowadzone trakcją parową na malowniczych trasach Dolnego Śląska oraz przejazd zabytkowymi tramwajami po Wrocławiu;

Opracowanie i wydanie informatora "W Sudety pod parą" - przewodnika po liniach kolejowych Dolnego Śląska;

Uratowanie czynnego parowozu Ty45-20 z KWK "Jowisz" w Wojkowicach, przy współpracy z DDOKP przekazanie go do Parowozowni w Jaworzynie Śląskiej, a następnie przywrócenie go do sprawnoŚci technicznej oraz ponowne wpisanie na inwentarz PKP;

Doprowadzenie do ustawienia parowozu Ty2-540 jako pomnika techniki na terenie MD Legnica;

Doprowadzenie do wykonania przez Wagonownię Kluczbork naprawy rewizyjnej wagonu typu 7A nr 515128-18044-3 Bhuxzt;

Doprowadzenie do wykonania przez Zakład Taboru w Gnieznie naprawy głównej parowozu Ty2-1169, który dzięki temu powrócił do eksploatacji w Parowozowni Jaworzyna Śląska;

Zorganizowanie wycieczki do ZNTK Oleśnica;

Współpraca z miłoŚnikami kolei z Niemiec - pomoc w organizowaniu i obsłudze pociągów specjalnych i objazdach zamkniętych linii kolejowych;

Rok 1994:

Zorganizowanie pleneru fotograficznego z parowozem TKp "Śląsk" na terenie Kopalni Węgla Kamiennego "Victoria" w Wałbrzychu;

Organizacja i obsługa fotostopów podczas inauguracyjnego przejazdu pociągu specjalnego prowadzonego przez odbudowany historyczny parowóz Tr5-65;

Sprowadzenie z ZPOW "Hortex" w Przysu­sze przy współpracy z Dolnośląską DOKP parowozu Pt31-49 do Skansenu w Jaworzynie Śląskiej;

Uchronienie przed kasacją i przetransportowanie z MD Wrocław Główny do Skansenu w Jaworzynie Śląskiej tendra 30D42;

Uratowanie parowozu TKt48-155 ze Ścinawki Średniej i przy współpracy z Lokomoty­wownią Kamieniec Ząbk. przetransportowanie go do Kudowy Zdrój, gdzie po odmalo­waniu stanie na stacji jako pom­nik techniki;

Rok 1993:

Zorganizowanie pleneru fotograficznego z parowozem bezogniowym serii TKbb na terenie gazowni we Wrocławiu;

Ukończenie zewnętrznej renowacji zabytkowej lokomotywy elektrycznej EU04-24 przywie­zionej z Muzeum Kolejnictwa w Warszawie;


stat4u


Pomagają nam

PKP Intercity

PKP Cargo

Majkoltrans

Stator

Wagrem

Lupus

STK

Wojsko Polskie

Bieżące prace

Wagon serii UFt

SM04-633

SM30-507

Makieta modułowa H0

SM03-343

(C) 1991-2014 Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu. Wszelkie prawa zastrzeżone.